Dent21 – komplexní, moderní a přívětivý stomatologický software pro 21. století
Ordinační software pro 21. století nemusí být jen nástroj pro vykazování výkonů, jednoduchý kalendář a zubní kříž. Moderní ordinační software by měl ulehčit uživatelům jejich práci a pomoci s veškerou agendou.
Dent21 je moderní informační systém
Lékaři provozující soukromou praxi jsou nejen ošetřující, ale také manažeři. Kromě běžných lékařských záležitostí tak musí řešit business plány, minutové sazby, cash flow, lidské zdroje, sklady, zařízení ordinace, povinnou dokumentaci… To vše s cílem uspokojit klientské potřeby a vygenerovat adekvátní zisk pro chod a rozvoj své praxe či kliniky.
Ke své práci tedy zubní lékař potřebuje efektivní a kvalitní informační systém, který mu pomůže zjednodušit jak procesy spojené s rolí lékaře, tak i s jeho rolí manažera, a který kromě času ušetří zejména peníze.
Ordinace může mít buď „tradiční“ program a k němu excelovské tabulky a textové šablony pro výpočet ceníků a plánů pro pacienty, pro sklad, samostatný nástroj pro recepci, pro zasílání e-mailů, telefon bez propojení s kartotékou, samostatnou chatovací aplikaci a objednávací formulář na webových stránkách bez propojení s programem, anebo může mít moderní software, který řeší vše komplexně. Moderní software pro ordinace by měl řešit vše: recepci, komunikaci, finance a statistiky, plány, evidovat sklady i práci laboratoře. Dokáže zautomatizovat běžné procesy, predikovat chování pacientů, propojit se s bankou a účet ním programem. Dobrý stomatologický software pro 21. století tak musí být komplexní, ale uživatelsky přívětivý.
Dent21 se umí pružně přizpůsobit požadavkům – roste s ordinací
Provozy různých stomatologických pracovišť mají různé nároky a strategie a tím i očekávání od softwaru. Unifikovaný program nebo jednoduchá webová aplikace tak nemůže plně pokrýt veškeré potřeby odlišných potřeb a přístupů. Je tedy žádoucí, aby se software dokázal přizpůsobit požadavkům ordinací a měl možnost úprav na míru. Z malé ordinace se může jednou stát velká klinika a software Dent21 bude růst společně s ordinací.
Snadná propojitelnost s dalšími nástroji
V úvodu článku je zmíněno, že moderní software by měl být komplexní. Co to znamená v praxi? Například to, že software lze rozšířit i do recepce a propojit jej s čtečkou karet pojištěnce. V čekárně mohou pacienti využít tablet pro vyplnění anamnestického dotazníku, ale také k podpisu dokumentů, registračních listů či smluv.
Dent21 je moderní informační systém.
Dent21 umožní propojit telefon v recepci a automaticky spárovat příchozí a odchozí hovory a SMS s jednotlivými pacienty. V Dent21 se nejen automaticky zobrazí, kdo volá a na kdy je pacient objednán, ale zároveň lze snadno přeobjednat termíny či začlenit akutní návštěvu. Dent21 umožňuje odesílat SMS zdarma a přijímat odpovědi na SMS a ty vyhodnocovat. Umí poslat e-mailem jakýkoli dokument, včetně finančního plánu či faktury.
Snadná propojitelnost s dalšími nástroji.
Dent21 pomůže ulehčit i běžné rutinní práce. Umí automaticky spárovat a stáhnout fotky a RTG snímky ze zobrazovacího softwaru bez nutnosti nahrávat snímky ručně. Umí se propojit s bankou, platebními bránami a dalšími moderními technologiemi. Může hlídat skladové zásoby – podporuje čtečky čárových kódů.
Dent21 poskytuje i komplexní nástroj pro ordinace. Od přijetí zakázky, po cenotvorbu až po automatický import cen výrobků do ceníků ordinace na jedno kliknutí.
Data pod kontrolou aneb ať se vaše data nestanou rukojmím
Až teprve data vdechnou informačnímu systému funkčnost a smysl. Data jsou v dnešní době klíčová. Jde nejen o zabezpečení daného softwaru proti zcizení dat, ale také o umístění a dostupnost dat. Pokud ordinace přijde o data o pacientech, financích, plánech, kalendářích, bude to velmi zásadní zásah do provozu ordinace. Je třeba si tedy položit otázky, zda má vlastník ordinace data opravdu pod kontrolou. Zda ví, kde přesně jsou data umístěna, kdo všechno k nim má přístup a zda je provozovatel současného softwaru schopen majiteli kdykoliv jeho data poskytnout bez prodlení v plné a ve strojově čitelné formě. Zálohuje je? Kde? Jak? Jak často? Co se stane, když budete chtít odejít – přestat daný software využívat? Dostanete se ke svým datům nebo budou data rukojmími tvůrce softwaru? Moderní software by měl klientům umožnit vytvářet zálohu dat jimi vybraným způsobem. Mělo by být jasné, kde jsou data umístěna, kdo k nim má přístup a jak s nimi nakládá.
Na umístění vašeho softwaru záleží
Neméně důležitým faktorem je umístění softwaru. Je-li software umístěn na běžném počítači, kde je běžný operační systém, program i samotná databáze, je potřeba neustále ručně aktualizovat jak operační systém, tak ordinační program, a doufat, že příští aktualizace operačního systému neshodí celý „ekosystém“. Program, který pro svou aktualizaci potřebuje neustálé zásahy uživatele, spuštěné programy třetích stran či dokonce zásah technika v ordinaci, již v dnešní době nemůže nést označení „moderní“. Potřebuji-li pro práci z domu mít spuštěn počítač v ordinaci a připojovat se přes VPN či jiné technologie, které většinou nefungují, když to potřebujeme – to také již patří do minulého století.
Na umístění vašeho softwaru záleží.
Moderní informační systém pro zubní ordinaci je dostupný online přes běžné internetové prohlížeče, běží na samostatném serveru v ordinaci či cloudu a aktualizuje se bez zásahu uživatele. Z důvodu maximálního zabezpečení dat je možné uživatelům omezit přístup z jiných umístění (např. pro různé IP adresy) nebo pro specifická zařízení. Lze také nastavit moderní dvoufaktorové ověření přístupu do softwaru z místa mimo ordinaci.
Spolehlivá technická podpora jako základ spokojené spolupráce
V neposlední řadě je stěžejní také funkční a efektivní zákaznická podpora od tvůrce softwaru. I sebedokonalejší software potřebuje lidskou podporu. Potřebuje někoho, komu se dovoláte, komu můžete sdělit dotaz, požadavek či připomínku a ten ji s vámi bez odkladu řeší. Ideální je se nepřihlašovat do speciálních support programů, nepsat e-maily na různá oddělení a kontaktní místa, ale mít přímo v softwaru nástroj pro komunikaci s technickou podporou, k dispozici rozsáhlou nápovědu i „přítele na telefonu“.
Zdá se vám, že nároky nastíněné v tomto článku jsou přehnané a stávající softwarové produkty je nedokážou splnit? Zjistěte si více o informačním systému Dent21 a přesvědčíte se, že vaše nároky mohou být i mnohem vyšší.
V dalším článku vám představíme detailní pohled na unikátní řešení plánování, tvorbu fi nančních plánů pro pacienty, plánování termínů návštěv i vykazování ošetření. Uvidíte, že se softwarem Dent21 je to snadné.
Buďte v obraze
Chcete mít pravidelný přehled o nových článcích na tomto webu, akcích a dalších novinkách? Přihlaste se k odběru newsletteru.
Odesláním souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.
23. 8. 2024 | Řízení praxe
Vážení čtenáři, když jsem se letos v březnu dočetl, že v požehnaném věku 90 let zemřel Daniel Kahneman, nejen podle mého skromného názoru druhý nejvýznamnější psycholog po Zikmundu Freudovi a nositel Nobelovy ceny...
22. 1. 2024 | Řízení praxe
Německá značka BRUMABA je více než 40 let předním světovým výrobcem operačních stolů...
25. 10. 2024 | Řízení praxe
Vážení čtenáři, přinášíme vám na pokračování tři zajímavá videa na téma medicína vs. právo, která vnikla pro portál www.zakonyprolidi.cz. Právníci z advokátní kanceláře Trávníček a Rossmanith vám osvěží a/nebo rozšíří znalosti z oblasti práva, která se bezprostředně týká i oboru stomatologie...
Pá 24. 1. 2025 – So 25. 1. 2025 | 1,5 dne